náš Etický kodex
Etické zásady
- Naše činnost je obecně založena na hodnotách práv občanských, lidských a sociální spravedlnosti.
- Dbáme na dodržování práva u skupin a jednotlivců tak, jak jsou vyjádřena zákonem, a dále se řídí Ústavou ČR, Listinou základních práv a svobod a dalšími zákony.
- Respektujeme jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, pohlaví, rodinný stav, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
- Respektujeme právo každého jedince na seberealizaci a svobodu rozhodování v takové míře, aby současně nedocházelo k omezení stejného práva druhých osob.
- Dáváme přednost profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby poskytujeme na nejvyšší odborné úrovni.
Pravidla etického chování
Ve vztahu ke klientovi
- Jednáme tak, abychom chránili důstojnost a lidská práva svých klientů nejen ve vztahu k dalším institucím.
- Chráníme klientovo právo na soukromí a důvěrnost jeho sdělení. Respektujeme pravidla mlčenlivosti dle přání klienta. Data a informace požadujeme s ohledem na jejich potřebu při zajištění služeb, které mají být klientovi poskytnuty a informujeme ho o jejich potřebnosti a použití. Žádnou informaci o klientovi neposkytneme bez jeho souhlasu.
V případech, kde je to v souladu s platnými právními předpisy, umožňujeme účastníkům řízení nahlížet do spisů, které se řízení týkají. - Podporujeme klienta při řešení problémů týkajících se dalších sfér jeho života.
- Odmítneme spolupráci s klientem, pokud to brání dodržení našich etických zásad.
Ve vztahu k poradenství a odbornosti
- Snažíme se o udržení a zvýšení odborné úrovně své práce a uplatňování nových přístupů a metod.
- Zasazujeme se o zlepšení podmínek a zvyšování sociální spravedlnosti tím, že podněcujeme změny v zákonech, v politice státu i v politice mezinárodní.
- Upozorňujeme na možnost spravedlivějšího rozdělení společenských zdrojů a potřebu zajistit přístup k těmto zdrojům těm, kteří to potřebují.
naši zaměstnanci
- Aktivně ovlivňují sociální politiku, pracovní postupy a jejich praktické uplatňování s ohledem na co nejvyšší úroveň služeb poskytovaných klientům.
- Respektují znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vyhledávají a rozšiřují spolupráci s nimi a tím zvyšují kvalitu poskytovaných služeb.
- Iniciují a zapojují se do diskusí týkajících se etiky se svými kolegy a jsou zodpovědní za to, že jejich rozhodnutí budou eticky podložená.